maandag 20 oktober 2008

Mijn Zesde Zintuig

Ik heb een zesde zintuig. Ja, misschien kom ik nu een beetje met de deur bij jullie in huis vallen, maar het is echt waar hoor! Tenminste… als ik Peter van der Hurk moet geloven. De paragnost (wat heb ik toch een afkeer van dat soort types) was vandaag te gast bij Life & Cooking van Carlo & Irene, omdat hij de winnaar was van het door Beau van Erven Dorens gepresenteerde ‘het Zesde Zintuig – Plaats Delict’. Een programma dat onderdak biedt aan mensen die denken moordzaken met spiritualiteit te kunnen oplossen.

Van der Hurk noemde zichzelf in de uitzending van vanmiddag helderziend, heldervoelend en helderruikend. Toen Carlo Boszhard naar de laatstgenoemde spirituele eigenschap vroeg, antwoordde de ziener: “Ik kan ruiken of er in een ruimte werd geschilderd”. Mijn gedachten schoten terug naar vanochtend, want toen vond mijn onwaarschijnlijke openbaring van mijn zesde zintuig plaats. Ik kon namelijk bij het betreden van de voetbalkleedkamer meteen ruiken dat er iemand een gigantische bierscheet had gelaten. Hoera, ik ben helderruikend!

Geen opmerkingen: