dinsdag 21 oktober 2008

Gewoon Vreemdgaan

‘Life is short, have an affair!’. Het klinkt als de slogan van een reclamecampagne van een malafide verzekeringsadviseur, maar alleen het woord affaire past er niet helemaal tussen. De slogan wordt gebruikt door de website www.secondlove.nl. Een online datingsbureau dat zich richt op de bezette man of vrouw.

Ben je de dagelijkse sleur helemaal zat? Heb je zin in een avontuurtje, maar wil je wel bij je vriendin blijven? Second Love doet alsof vreemdgaan aan de orde van de dag is en dat je er al helemaal niet voor hoeft te schamen. De site biedt bezette mensen met de kriebels een discrete methode aan om een gelijke te vinden. Zo kun je samen afspreken en ’s avonds gewoon bij je eigen vent of meisje in bed stappen, die natuurlijk niks van je zedelijke avontuurtje heeft gemerkt.

Een grijzende machoman, in het bezit van een veel jongere vriendin gluurt knipogend naar een jonge gebronsde alleenstaande vrouw in hetzelfde restaurant. Het is de reclamefoto van Second Love. Walgelijk, een bedrijf dat geld verdient aan bedriegende mensen. En niet zo’n beetje geld ook. Ook al wil ik mijn vriendin natuurlijk niet bedriegen, ik meld me voor de gein onder een gefingeerde naam op de site aan. Het verwachte addertje onder het gras wordt me al snel duidelijk. Een lidmaatschap voor een maand kost iets minder dan 70 euro!

Zeventig euro en je weet nog niet eens wat je achter de vergrendelde website aantreft. Misschien worden bedriegers hier wel bedrogen. Dat zou op zich wel een leuke grap zijn. Toch blijf ik het hele concept niet begrijpen. Wie betaalt er nu zoveel geld om zijn vriendin te kunnen bedriegen? Als het je zoveel geld waard is kun je de relatie toch beter meteen verbreken? Aan de andere kant geloof ik niet dat ik de bedoeling van Second Love begrijp. Geld verdienen aan het kapot maken van (succesvolle) relaties of zelfs gezinnen. Dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig.

‘Gun jezelf een affaire’ en betaal nu 300 euro voor een half jaar spannende contacten buiten je eigen relatie om. Is vreemdgaan nu zo gewoon?

Geen opmerkingen: